Međunarodni sajam turizma i opreme za hotelijerstvo i ugostitieljstvo METUBES 2018 čiji će organizator i domaćin Jadranski sajam u Budvi, održan je od 22. do 24. marta 2018. godine.
Autonomna pokrajina Vojvodina predstavljena je na ovom sajmu u veoma reprezentativnom izdanju – glavni izlagači su Pokrajinski sekretarijat za privredu i turizam, Pokrajinski sekretarijat za poljoprivredu, vodoprivredu i šumarstvo, Pokrajinski sekretarijat za urbanizam i zaštitu životne sredine, Privredna komora Vojvodine i Novosadski sajam.
Ispred Pokrajinskog sekretarijata za privredu i turizam, najzanimljivije turističke destinacije predstavile su Turistička organizacija Vojvodine, Turistička organizacija Novog Sada i Turistička organizacija Subotice.
Pokrajinski sekretarijat za poljoprivredu, vodoprivredu i šumarstvo, predstavio se kroz projekat “Ukusi Vojvodine’’ a publiku i poslovne partnere sa svojim proizvodima upoznali su: P.M.P. Mangulica Kovilj, Kovilj; P.M.P. Mala mesara Pajić, Bački Petrovac; Pastai d.o.o Sremska Kamenica; Vinarija Mačkov podrum (Agrina doo) Irig; RPMP BUT&CO, Laćarak; TRUFF TRUFF , Novi Sad; Atelje vina Šapat, Novi Slankamen; SZTR Čuruška mlekara, Čurug i Zdravo Organik, Selenča.
Pokrajinski sekretarijat za urbanizam i zaštitu životne sredine predstavio je Specijani rezervat prirode Carska bara, Specijalni rezervat prirode Ritovi donjeg Podunavlja, Predeo izuzetnih odlika Karaš-Nera i Grad Sombor – Rezervati biosfere “Bačko Podunavlje”.
Na štandu Privredne komore Vojvodine predstavljena je ponuda hotel Premier Aqua i Etno naselja Vrdnička kula.
Pokrajinski sekretar za poljoprivredu, vodoprivredu i šumarstvo Vuk Radojević obratio se, na ceremoniji svečanog otvaranja 44. Sajma hrane i, uz čestitke za 50 godina uspešnog rada Jadranskog sajma, izjavio da je ovaj sajam postao idealno mesto za okupljanje privrednika, proizvođača i kompanija, i mesto gde se prezentuju najnovija dostignuća, ostvaruju brojni poslovni kontakti i uspostavljaju odlični poslovni aranžmani. Svim učesnicima sajamskih priredbi poželeo je da uspostave dobre poslovne kontakte i ostvare značajne komercijalne rezultate, istakavši da prostora za saradnju proizvođača i privrednika iz Srbije, AP Vojvodine i Crne Gore ima, i to na različitim poljima, te da su ove sajamske manifestacije prilika da se privredni subjekti obe zemlje bolje povežu, razviju preduzetničke ideje i zajednički nastupe na trećim tržištima. Radojević je pozvao proizvođače i privrednike Crne Gore da posete Novi Sad i, kako je kazao, „jedinstvenu smotru agrara u jugoistočnom delu Evrope“ – jubilarni 85. Međunarodni poljoprivredni sajam od 15. do 21. maja.
Ove godine, Jadranski sajam obeležio je 50 godina svog postojanja., a METUBES se održao po 27. put. Jadranski sajam dodelio je specijalnu EXPO TROPHY nagradu Turističkoj organizaciji Vojvodine, za organizovanje i realizaciju nastupa izlagača iz Vojvodine na ovogodišnjem sajmu u Budvi. U obrazloženju nagrade navodi se da „ukupni nastup izlagača iz Vojvodine predstavlja moćnu i poučnu manifestaciju uspešne primene takozvane holističke marketing strategije, koja se ne fokusira na jedan aspekt ili element, već na celinu ponude. Impresivno je koliko se brendova slilo u njihovu jedinstvenu ponudu. Ključna vrednost je Vojvodina, kao geografska lokacija koja predstavlja internacionalni brend u oblasti proizvodnje hrane, ali i neponovljivog kulturnog nasleđa. Vojvođanska kuhinja i gastronomija u celini i mnogi proizvodi pojedinačno predstavljaju prestižne brendove sami za sebe. I sve se to slilo u celinu koja ubeljivo manifestuje snagu sinergije saradnje i zajedničkog nastupa proizvođača, profesionalnih asocijacija i državnih organa. Oni se međusobno pospešuju i svoja znanja i sposobnosti sublimiraju u rezultat koji ne bi ni izbliza bio takav bez partnerstva, saradnje i objedinjavanja svih društvenih i državnih resursa u realizaciji zajedničkih interesa i ciljeva.“
Pozitivan poslovni imidž i bogata tradicija jedne od najznačajnijih izložbi u regiji su garancija svrsishodnosti sajamskog nastupa. Tradicionalno prisustvo brojne publike, predstavnika turističke industrije, medija i profesionalnih kupaca iz Crne Gore i regiona, uoči letnje turističke sezone, pružilo je mogućnost da na efikasan način, u kratkom vremenu, izlagači ostvare značajne komercijalne efekte.
Tekst i foto: Damir Rajtenbah, Izvor: Top Srbija